vrijdag 8 maart 2013

Vilt hulpmiddelen / Felting tools

Op pinterest kom ik regelmatig hulpmiddelen tegen om te gebruiken bij het natvilten. Door mijn reuma heb ik daar vaker moeilijkheden mee. Maar als ik dan kijk bij die websites, sla ik achterover wat die dingen kosten... en duidelijk ook nog eens zelf gemaakt. 
Maar toen ik er met een vriendin over sprak en haar liet zien wat ik bedoelde zei ze... wacht eens even... rende snel naar boven en kwam met 2 dingen terug die uit de massage wereld komen, ergens in een drogist gekocht. 


Niet eens duur en wat denk je..... het werkt perfect!!

Ik heb het uitgetest bij het maken van voorvilt, vilt lapjes  van 2 lagen wol die maar kort worden aangevilt zodat ze later nog eens verwerkt kunnen worden bij andere viltwerken. 



Bij als je heel gedetailleerd te werk wil gaan of bij het maken van bloemen. 

Mijn vriendin heeft pech... zij krijgt deze dingen in elk geval niet meer terug ☺☺... dus ik zou zeggen wie het ook nodig heeft, doe je voordeel ermee ☺ 
****

On pinterest I regularly see tools for use in wet felting. Through my rheumatism I sometimes have difficulty wet felting. But when I look at those sites, I’m amazed what these tools cost ... and clearly also homemade.
But when I was talking with a friend and showed her what I meant she said ... wait a minute ... quickly ran upstairs and came back with 2 things that are used in the massage world, bought somewhere in a drugstore. Not even expensive and guess what ..... it works perfectly!
I have tested it in  making Pre-felt, felt patches that only briefly are felted so they later can be used by other felt work. For example as details ore  making flowers. My girlfriend has bad luck ... these things she doesn’t get back. ... so I’ll  say whoever needs this too, on to the drugstore.  ☺

****
Auf Pinterest sehe regelmäßig Materialien  für den Gebrauch beim Nassfilzen. Durch mein Rheuma habe ich manchmal Schwierigkeiten beim Nassfilzen,  und darum wollte ich auch solche Hilfsmitteln haben. Aber wenn ich auf diese Websites gucke was diese Dinge kosten ... und offensichtlich auch Hand gemacht, dann erschrecke ich. 
Wie ich dann mal mit eine Freundin drüber redete und ihr zeigte was ich meinte, sagte sie ... Warten mal eine Minute ... rannte schnell die Treppe hinauf und kam mit 2 Dingen zurück die aus der Massage Welt kommen, irgendwo in einer Drogerie  gekauft. Nicht einmal teuer und wisst ihr was ..... es funktioniert perfekt!
Ich habe es ausprobiert bei der Herstellung von Vor Filz, Filz Lappen die nur kurz gefilzt werden, so dass sie später noch für von anderen Arbeiten verarbeitet werden können. Zum bespeil bei detaillierte arbeiten,  oder beim Erstellen von Blumen. Meine Freundin hat Pech ... Sie bekommt  diese Dinge in jedem Fall nicht zurück ... Also würde ich sagen, wer braucht auch so was, macht euer Vorteil raus und geht zur Drogerie. ☺

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...