zondag 19 mei 2013

Zomer sjaal met klaproos / summer scarf with poppies


Héhé, wat hebben we lang moeten wachten op dit mooie weer, maar vandaag heb ik echt heerlijk buiten vertoeft, al viltend natuurlijk. En hier het resultaat, een chiffon zijde zomer sjaal. 



De chiffon is hand gekleurd, deze techniek heb ik van de week geleerd bij Marga. Wat is dat leuk zelf je zijde verven. Ohjee, weer een verslaving erbij. Maar, eerlijk is eerlijk, op deze wijze kun je toch echt geheel je eigen ding maken. Kleuren passend maken bij outfits en zo. Ik ben helemaal om, alleen nog maar zelf geschilderde zijde voor mij. De rand van de chiffon is afgewerkt met ook weer hand geverfde merinowol met tussahzijde. Geheel passend bij de chiffon. Omdat het een zomer sjaal is, wilde ik hem niet te warm maken, dus alleen de uiteinde een zomers tafereel gegeven, een klaproosveld. De inspiratie hiervoor vond ik op pinterest. En weer een sluiting gemaakt, die zijn onderhand toch mijn handelsmerk aan het worden, en uiteraard moest dat een klaproos zijn.


 De klaproos is een broche en kun je van de sluiting afnemen en ook zo dragen. 
 Naast de zijde verven hebben we ook nog voorbereidend werk gedaan voor de komende masterclass vilten van Margo Duke bij Dorrie van Fiberfushing. Wol geverfd, in allerlei varianten. 



photo made by Marga  
Grappig hé, ik zou hier zo in kunnen rollen ☺


Zoals gezegd….. ik ben om. Marga bedankt voor het aanleren!

********** 
We had to wait a long time to get a day with nice weather, but I really enjoyed today in my garden, while felting. And here is the result, a summer chiffon silk scarf. The chiffon is hand collared, this technique Marga learned me this week. And it is really fun to dye your own silk. Yes,  another addiction is starting ☺. But, to be honest,  this way you can really make your own thing. Matching  colours with your outfits and other stuff. I'm all into painting my own silk and wool now. The edge of the chiffon I  finished with ( also) hand-dyed merino-tussahsilk. Perfectly matching the chiffon. Being a summer scarf, I did not want to make him  too warm, so I only felted  the edges into  a summer scene, a poppy field. The inspiration for this I found on pinterest. And again I made ​​a closure, which by now is becoming  my trademark , and of course this had to be a poppy.
We have also dyed some  preparatory work for the soon coming masterclass with Margo Duke at FiberFushing. Besides silk, we also  dyed wool in all variations. As I said ..... I'm hooked. Marga thanks for showing me this technique!

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...